تحصیل پزشکی در سوئیس
نوشته شده توسط : mona

تحصیل پزشکی در سوئیس

سوئیس کشوری است که توجه زیادی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی دارد. سوئیس برای پذیرش تحصیلی در رشتۀ پزشکی افراد خارجی بسیار سختگیر است. دریافت پذیرش تحصیلی از طریق وب‌سایت دانشگاه‌های سوئیس انجام می‌شود. دانشجویان بین المللی نیاز به داشتن مدرک (حداقل 3 سال در مدت زمان از یک دانشگاه معتبر دولتی دارند) آزمون مقدمانی برای دانشجویان پزشکی در دانشگاهای بازل، برن، چور، لوسرن، سنت گالن،  سهر  و  زوریخ به زبان آلمانی ارائه می‌شود.

از زبان آلمانی معمولاً برای تحصیل پزشکی در سوئیس  استفاده می‌شود، همانطور که در دانشگاه برن اتفاق می‌افتد . در دانشگاه فریبورگ دانشجویان می‌توانند به دو زبان فرانسوی یا آلمانی تحصیل کنند . شما می‌توانید به عنوان دانشجوی بین الملی در مدارس پزشکی سوئیس تحصیل کنید.  اما طبق نظر شورای آموزش عالی، فقط یک گروه منتخب از خارجی‌ها پذیرفته می‌شوند.  این گروه شامل، شهروندان لیختن اشتاین، اتباع خارجی با همسر و فرزندان دارای اجازۀ اقامت سوئیس یا لیختن اشتاین ، شهروندان خارجی کشورهای اتحادیۀ اروپا، ایسلند و نروژ که دارای مجوز کار در کشور سوئیس هستند . اتباع خارجی با هر تابعیت و والدین آن‌ها، شهروندان کشورهای اتحادیۀ اروپا، ایسلند و نروژ و دارای اجازۀ اقامت سوئیس هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ تحصیل پزشکی در سوئیس می‌توانید ازمشاوره رایگان اعزام دانشجو در یک موسسه مجاز اعزام دانشجو بهره‌مند شوید.

 

شهروندان خارجی شامل افراد زیر می‌شود :

  • مجوز کار سوئیس به مدت 5 سال بدون وقفه دارند.
  • لیسانس سوئیس یا کانتول لیسانس حرفه‌ای فدرال، لیسانس لیختن اشتاین یا لیسانس تخصصی معتبر ملی دارند.
  • شهروند سوئیس یا تبعۀ خارجی با اجازۀ اقامت سوئیس یا لیختن اشتاین اتباع خارجی با والدین که دارای اجازۀ اقامت یا اجازه کار به مدت 5 سال بدون وقفه است .
  • خارجی‌های دارای وضعیت دیپلماتیک

 

اتباع خارجی در سوئیس طبقه بندی می‌شوند . سوئیس از یک برنامۀ درسی 6 ساله پزشکی پیروی می کند . این برنامه به دو قسمت تقسیم می‌شود:

  1. درجۀ لیسانس ( سال‌های 1تا 3)
  2.  مدرک کار شناسی ارشد  پزشکی  (سال‌های4 تا6)

 

لیسانس در پزشکی موضوعات اصلی را پوشش می دهد .در دانشگاه فریبورگ، سال اول به مباحث فیزیک، شیمی، زیست شناسی و سیستم‌های اندام می‌پردازد .سال دوم بر مور فولوژی و عملکرد متمرکز است. در حالیکه در سال گذشته با مدرک مکانیسم‌های بیماری سرو کار دارد. برای أخذ این مدارک دانشجو باید قبل از پایان دورۀ کار آموزی چهار هفته پرستاری را بگذراند . مدرک کارشناسی ارشد در پزشکی، دانش و مهارت و توانایی علمی لازم را برای تمرین بالینی به دانشجویان آموزش می‌دهد . به عنوان مثال دانشگاه زوریخ  از یک برنامۀ درسی اصلی پیروی می‌کند.

شامل ماژول‌های انتخابی در مراقبت تسکینی، درمان درد و داروی سر پایی برای تکمیل دورۀ کارشناسی ارشد، دانشجویان باید دوره‌های کار آموزی را گذرانده و پایان نامه ارائه دهند .شش دانشکدۀ سوئیس مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در پزشکی ارائه می‌دهند. از جمله دانشگاه‌های بازل، برن، فریبورگ، لوزان، ژنو و زوریخ  هستند . انتظار می‌رود به زودی دانشگاه دلا سوبزرا  ایتالیا نیز مدرک کار شناسی ارشد ارائه دهد .دانشگاه  (ETHZUrich)  فقط یک مدرک (Neuchatel) لیسانس را در پزشکی ارائه می‌دهد .

در نظر داشته باشید برای تحصیل در خارج از کشور یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید انجام دهید نوشتنSOP  است.

تحصیل پزشکی در سوئیس با ورود به یک دانشکدۀ پزشکی با دشواری شروع می‌شود. زیرا برای پذیرش دانشجویان خارجی و ارائه ویزای تحصیلی محدودیت‌هایی است. چنانچه کارشناسی پزشکی خود را در یک دانشگاه خاص به پایان برسانید، هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید ( Mster)  خود را در آنجا بگیرید.ETH)) زوریخ فقط مدرک لیسانس ارائه می‌دهند. دانشجویان فقط می‌توانند در یکی از دانشگاها (دانشگاهای بازل، لوگانو و زوریخ) دوره کارشناسی ارشد را بگذرانند .شما باید با دانشجویانی که مدرک لیسانس خود را در دانشگاهای ذکر شده دریافت کرده‌اند رقابت کنید. در مورد دانشگاهایی که هر دو دوره را ارائه می‌دهند، برخی از آن‌ها پذیرش مستقیم دردورۀ کارشناسی ارشد را تضمین می‌کنند. دانشگاه

(Della Svizzera  ltaliana(USI))  لیسانس را از طریق دانشگاه بازل ارائه می‌دهد. بنابراین دانشجویان پذیرش تضمینی در برنامۀ کارشناسی ارشد بازل را ندارند . طبق قانون فدرال در مورد مشاغل پزشکی (Medpa)  افرادی که دورۀ 6 ساله را به پایان می‌رسانند باید در امتحان مجوز فدرال سوئیس شرکت کنند. این یک الزام برای هر پزشکی است که مایل به آموزش بیشتر در بیمارستان‌ها و اقدامات پزشکی است . تحصیلات تکمیلی وآموزش بیشتر در پزشکی توسط مؤسسات سوئیس نظارت می‌شود .

برای اطلاع از شرایط تحصیلی پزشکی در سوئیس می‌توانید از مطالب مجله اعزام دانشجو استفاده کنید.

طی 3سال پزشک نقش دستیار پزشک دیگر را دارد. دستیار پزشک بعد از به پایان رساندن تحصیلات تکمیلی می‌تواند در یک آزمون تخصصی شرکت کند. پس از قبول شدن می‌تواند بیماران را به طور مستقل پذیرش کند.

همچنین از شما دعوت می‌کنیم دیگر مطالب ما در این بلاگ را با عناوینی همچون تحصیل پزشکی در مالزی و شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا را مطالعه نمایید.





:: برچسب‌ها: تحصیل پزشکی در سوئیس , بورسیه تحصیلی , ویزا تحصیلی , پذیرش تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: